|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6839 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy II
Blok tematyczny: Polska w zjednoczonej Europie.
Temat dnia aktywności: Wielcy Polacy.
Wielokierunkowa aktywność uczniów:
Edukacja polonistyczna:
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat życia i zasług wielkich Polaków.
- Słuchanie wypranych fragmentów poezji Adama Mickiewicza.
- Określanie nastroju wywołanego poezją i muzyką.
Edukacja środowiskowa:
- Poznanie ogólnych złożeń teorii Kopernika- następstwa ruchu wirowego i obrotowego Ziemi.
- Odnajdywanie na mapie Polski i Europy miejscowości związanych z życiem wielkich Polaków.
Edukacja matematyczna
- Zapisywanie dat urodzin i śmierci wielkich Polaków cyframi arabskimi i rzymskimi.
- Obliczanie i porównywanie długości życia poszczególnych postaci historycznych.
- Układanie nazwisk postaci w porządku chronologicznym według daty urodzenia.
Edukacja muzyczno – ruchowa:
- Słuchanie wybranych pieśni legionowych.
- Słuchanie wybranych utworów Fryderyka Chopina, ilustrowanie muzyki ruchem.
Edukacja artystyczna:
- Wykonanie mapy pamięci przedstawiającej daną postać historyczną
- Przedstawianie środkami plastycznymi własnych odczuć wywołanych muzyką Chopina lub poezją Adama Mickiewicza..
Przewidywane osiągnięcia ucznia:
- Potrafi wyszukać portret danej postaci historycznej w zbiorze ilustracji;
- Umie zapisać nazwiska i nazwy planet zgodnie z regułami ortograficznymi;
- Buduje kilkuzdaniową wypowiedź ustną na temat życia i zasług wielkich Polaków;
- Potrafi napisać krótką notatkę na powyższy temat;
- Wie, że Ziemia i inne planety wirują dookoła Słońca, zna następstwa ruchu wirowego i obrotowego Ziemi;
- Zna sposób zapisu dat cyframi rzymskimi i arabskimi;
- Potrafi obliczyć długość życia danej postaci i wie jak ułożyć nazwiska w porządku chronologicznym według daty urodzenia;
- Słucha pieśni legionowych, rozumie ich treść
- Umie określić słowami, przedstawić ruchem i środkami malarskimi nastrój wywołany muzyką;
- Potrafi wykonać mapę pamięci;
Środki dydaktyczne:
- Podręcznik - St. Lukasik, H. Petkowicz :"Wesoła szkoła" - Kształcenie zintegrowane. Klasa 2. Część I i II.
- Dowolne wydawnictwa encyklopedyczne, albumowe, encyklopedie multimedialne, Internet.
- Poezja Adama Mickiewicza np. Ballada Pani Twardowska.
- Mapa Polski i Europy
- Model Układu Słonecznego
- karty pracy, materiały graficzne
- Pieśni legionowe
- Materiały do wykonania projektu
- Farby plakatowe
Metody pracy:
- projekt – zespół klasowy dwa tygodnie wcześniej podzielony na 5 grup, przydzielono im zadanie wyszukanie wiadomości i materiałów o poszczególnych postaciach historycznych.
- pokaz i obserwacja
- rozmowa
- działalność praktyczna
- gry i zabawy
- praca z tekstem
- ruchowa ekspresja twórcza
- swobodna ekspresja plastyczna
Formy pracy:
- Praca: zbiorowa jednolita i zróżnicowana
- Praca grupowa jednolita i zróżnicowana
- Praca indywidualna jednolita i zróżnicowana
Plan zajęć:
- Stworzenie warunków emocjonalno – motywacyjnych.
- Wysłuchanie Hymnu Polski.
- Rozmowa na temat tożsamości narodowej.
- Omówienie sposobu realizacji zajęć, kolejności prezentowania postaci historycznych przez grupy, ustalenie zasad oceny.
- Edukacja matematyczna:
- Zapisywanie dat urodzin i śmierci wielkich Polaków cyframi arabskimi i rzymskimi.
- Obliczanie i porównywanie długości życia poszczególnych postaci historycznych.
- Układanie nazwisk postaci w porządku chronologicznym według daty urodzenia.
- Prezentacja wiadomości zebranych metodą projektu;
- prezentacja wybranych postaci historycznych przez poszczególne grupy.
- swobodne wypowiedzi uczniów,
- prezentacja przygotowanych materiałów i ilustracji,
- pisanie krótkiej notatki.
- słuchanie i ilustrowanie poezji i muzyki
- wykonanie map pamięci.
UWAGA: w trakcie zajęć dowiemy się na jakie aspekty życiorysu postaci zwróciły uwagę dzieci, jak oceniają zasługi wielkich Polaków, nauczyciel chciałby wyeksponować w zajęciach następujące zagadnienia. Mikołaj Kopernik
- teoria heliocentryczna
- następstwa ruchu wirowego i obrotowego Ziemi
Adam Mickiewicz
- rola poety w rozwoju literatury polskiej
- prezentacja różnych wydań książkowych epopei narodowej "Pan Tadeusz"
- czytanie ze zrozumieniem ballady "Pani Twardowska", przedstawianie treści ballady przy użyciu środków plastycznych
Fryderyk Chopin
- rola kompozytora w rozwoju muzyki światowej,
- konkursy chopinowskie
- słuchanie preludium Des – dur "Deszczowego" i walca Des – dur "Minutowego"
- określanie nastroju muzyki słowami, przedstawianie go ruchem i środkami plastycznymi.;
Józef Piłsudski
- rola postaci w procesie odzyskania niepodległości
- utworzenie Legionów – słuchanie pieśni "My, Pierwsza Brygada", "Piechota"’ "Przybyli ułani"
- określenie i zapis daty odzyskania niepodległości
Jan Paweł II
- rola Papieża Polaka w zachowaniu pokoju na świecie
- słuchanie wspomnień Papieża z pobytu w Wadowicach
- Podsumowanie zajęć:
- Konkurs wiedzy o wielkich Polakach
Każda grupa przygotowuje pisemnie 3 pytania dla innych grup dotyczące własnej postaci. Zgłoszenie do odpowiedzi odbywa się na zasadzie "kto pierwszy ten lepszy" za poprawna odpowiedź grupy zdobywają po 2 punkty. Opracowanie: Marzena Suszyńska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|